Efectele protestelor anti-benzinării

Posted by Alexandra Tulbure | Posted in | Posted on 11:14

0

Foto: Alexandra Tulbure
Este a patra săptămână de proteste împotriva aşa-zişilor benzinari miliardari care au dus preţul carburanţilor pe culmi nebănuite. Din păcate consecinţele sau efectele sunt doar vizibile în presă nu şi asupra vânzărilor.


Să pună punct
Momentul declanşator a fost creşterea enormă a accizei şi efectul de saturare care l-au simţit şoferii din întreaga ţară la auzul veştii. Această scumpire a carburanţilor a avut un efect de domino ducând de la circularea mesajelor anti-benzinării prim intermediul reţelelor de socializare, la numeroase proteste în întreaga ţară. Acestea aveau ca scop găsirea unui preţ rezonabil pentru combustibili şi oprirea scumpirii repetate al preţului respectiv.
Spre disperarea angajaţilor, şoferii români au luat în serios întregul boicot şi deşi foloseau serviciile lor, plăteau doar cu mărunţiş făcând ca numărarea banilor să încetinească ba chiar să paralizeze întreaga desfăşurare normală în cadrul acestor benzinării.
La fel s-a întâmplat şi în Cluj în cazul unor şoferi, la fel de nemulţumiţi de aceste scumpiri aleatorii. Aceştia au alimentat maşinile cu câte un litru sau doi de combustibil şi plătind cu monede de valoare mică, au stat în benzinării ştergându-şi parbrizele şi umflându-şi roţile doar pentru a încetinii circulaţia şi desfăşurarea normală a benzinăriilor. “Am hotărât să ne întâlnim în parcarea de la Iulius Mall, iar prin intermediul reţelelor de socializare am răspândit mesajul în rândul clujenilor. Se pare ca nu a ajuns prea departe deoarece am fost doar 20 de persoane, dar am fost sufiecienţi ca să ducem la disperare angajaţii unei benzinării.”declară un localnic.



Fără urmări
În ochii angajaţilor acestor benzinării, protestele nu au avut nici un impact asupra vânzărilor ci au produs doar un scandal la nivel mediatic. “Tot ce s-a întâmplat până acum nu ne-a afectat mai mult decât criza prin care trecem. În schimb am luat în considerare posibilitatea montării unor pompe noi, pentru a rezolva problema timpului.” spune, pe un ton ironic,  angajata uneia dintre companiile vizate.
Din punctul de vedere al şoferilor tot ce face diferenţa dintre preţul carburanţilor de acum o lună şi cel de acum este faptul că dispare taxa de un cent pe litru. Companiile Petrom şi Rompetrol au redus preţurile, după ce Ministerul Economiei i-a anunţat că celebra taxă a fost eliminată. Astfel, Rompetrol a ieftinit benzina şi motorina cu trei bani pe litru, iar Petrom a redus preţul la pompă cu patru bani.
Cei care s-au hotărât oficial să combată aceste scumpirii sunt programatorii site-ului http://www.eject.tk/. Eject este un program sub forma unei tombole şi care alege în fiecare lună o combanie “norocoasă” care este vizată. În acea lună şoferii sunt îndemnaţi de a nu apela la serviciile acestora în scopul producerii de pagube financiare sau chiar faliment. Acestei cauze s-au alăturat deja cel puţin 5.000 de persoane care consideră că au avut destulă răbdare şi care nu vor ca litrul de combustibil să ajungă mai scump decât a fost până acum.

Comments (0)

Trimiteți un comentariu